Sunday, August 2, 2009

The importance of the poses / A importância das poses

Positioning a character in a way that correctly conveys its emotions is not an easy task. One can spend hours working on it and ideally the character should be well posed in each and every frame of the animation.

I was reading about it on this link from the 11 second club website. In traditional 2D animation, each frame is drawn, so all the frames go through a person's hands and eyes. Using computer graphics tools however, the computer ends up doing a huge chunk of that. Having two poses, it creates the transition between them. But if we let the computer „decide“ what to do, the result isn't the best. Therefore, a certain effort should be made to obtain good poses at all times.

To practice we were to pose Stu (that's the name of the character) in a pose that shows he's excited and then another, in which he's devastated. The Stu model also belongs to AM.



Criar uma pose que transmite o sentimento do personagem nao é tarefa fácil. Pode-se gastar horas nisso e idealmente o personagem em qualquer quadro da animacao deve estar bem posicionado.

Estava lendo sobre isso neste
link da página do 11 second club. Na animacao tradicional 2D cada quadro é desenhado entao todos passam por maos e olhos de profissionais. Usando as ferramentas de computacao gráfica, entretanto, o computador acaba fazendo grande parte desta tarefa. Coloca-se duas poses e ele pode criar a transicao entre elas, mas se deixarmos ficar como o computador „decidiu“, o resultado nao é o melhor. Assim, deve-se colocar uma certa energia para obter poses boas em todos os momentos.

Para praticar, recebemos a tarefa de posicionar o Stu (é o personagem que aparece abaixo) em uma pose que mostre que está animado e por fim, arrasado. O modelo do Stu também pertence ao AM.



2 comments:

Related Posts with Thumbnails